عوامل اثر گذار بر روند حرکتی امروز ۲۹ مرداد بازار سرمایه چه بود؟

آسایش گفت: در معاملات امروز ۲۹ مرداد شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۳ هزار واحدی و درصد تغییرات ۰.۱۸ درصدی در تراز یک میلیون و ۹۵۴ هزار و ۳۰ واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۳ هزار واحدی در ارتقاع ۶۷۳ هزار و ۵۸۵ واحدی قرار گرفت.

او گفت: حجم معاملات امروز سهام و حق تقدم حدود ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون برگه سهم ثبت شد که ارزش معاملاتی ۳ هزار و ۱۵۸ میلیارد تومانی را رقم زد. امروز سرانه خرید افراد حقیقی ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سرانه فروش افراد حقیقی حدود ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، امروز ۴۳۲ میلیارد تومان بازار سرمایه شاهد خروج نقدینگی افراد حقیقی بود و ۵۹ درصد بازار به عبارتی ۴۴۴ نماد با وضعیت منفی به کار خود پایان دادند و تنها ۴۱ درصد بازار وضعیت مثبتی را شاهد بودند. همچنین امروز صنعت اطلاعات و ارتباطات بیشترین میزان نقدینگی افراد حقیقی حدود ۲۴ میلیارد تومان را به خود اختصاص داد و بیشترین خروج نقدینگی مربوط به صنعت بانک‌ها بود.

آسایش گفت: امروز شایعاتی در خصوص تغییر دامنه نوسان حوالی بازار بود که سخنگوی سازمان بورس آن را تکذیب کرد و اعلام کرد برای تغییر دامنه نوسان برنامه ای وجود ندارد. مورد دیگر هم این که برای سهم بلوکی ایران خودرو مشتری پیدا شد و اثر  قابل توجهی روی گروه خودرویی‌ها  داشت.

آخرین اخبار
بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here