گزارش بورس امروز شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲

بورس تهران امروز صحنه فرار حقیقی‌ها بود. در روزی که قیمت دلار به پیشروی در کانال 52 هزار تومانی ادامه می‌داد، بازار سهام تحت تاثیر موج تازه جنگ در غزه، فروریخت و 95 درصد از نمادهای بازار منفی شدند. به این ترتیب بیش از 1199 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد و 226 نماد، نوسان بالای منفی پنج درصد را تجربه کردند!

نقشه بورس تهران امروز یکدست منفی بود. از شب گذشته که حملات اسرائیل به غزه بالا گرفت، بسیاری از سرمایه‌گذاران در بازار سهام، به فکر فروش افتاده بودند. اقدامی که اگرچه ممکن است هیجانی به نظر برسد اما با ذات سرمایه که گفته می‌شود ترسو است، مطابقت داشت و بازار را فروشنده کرد.

به این ترتیب، 95 درصد از نمادهای بازار منفی شدند و 226 نماد در محدوده بیشتر از منفی پنج درصد معامله شدند. با این حال اما حجم معاملات خرد، امروز  از مرز 9 میلیارد برگه سهم گذشته که می‌تواند کورسوی امیدی برای ادامه حیات این بازار باشد.

پایان بورس امروز 6 آبان 1402

حمایت 2 میلیونی از دست رفت

شاخص کل بورس تهران امروز با ریزش 50 هزار و 857 واحدی، معادل 2.54 درصد فروریخت. به این ترتیب نماگر بازار سطح حمایت دو میلیون واحدی را از دست داد و در پله یک میلیون و 951 هزار و 217 واحد متوقف شد.

شاخص هم‌وزن نیز امروز  وضعیت بهتری نداشت و با ریزش 23 هزار و 547 واحدی روبرو شد تا با عقبگرد 3.48 درصدی در سطح 653 هزار و 176 واحد قرار بگیرد. شاخص کل فرابورس نیز امروز بیش از 672 واحد افت را ثبت کرد و به پله 23 هزار و 903 واحد رسید.

نمادهای موثر بر نماگرهای بازار

امروز در بورس تهران، نماد فولاد به تنهایی شاخص کل را سه هزار و 455 واحد پایین کشید. پس از آن نیز نمادهای فارس، شستا، شپنا و کچاد، هر کدام بیش از دو هزار واحد شاخص کل را به عب راندند. در همین حال، نمادهای وبملت و فملی هم بیش از 1000 واحد اثر منفی بر شاخص کل بورس داشتند.

در این میان، شستا، خگستر، وبملت، فولاد، پترول، شپنا و شبندر، پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی در معاملات امروز بازار سهام بودند.

در فرابورس هم نمادهای آریا، وسپهر، خاور، هرمز، زاگرس، صبا و مارون، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. در همین حال، کرمان، خاور، فزر، بمولد، فرابورس، نیان و آریا، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد

در جریان دادوستدهای امروز بازار سهام، حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی به 9 میلیارد و 100 میلیون برگه سهم رسید. ارزش این معاملات نیز چهار هزار و 601 میلیارد تومان بود.

امروز همچنین بیش از هزار و 199 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. این در حالی بود که این بار صندوق‌های درآمد ثابت هم شاهد خروج پول حقیقی بودند و 615 میلیارد تومان از دست دادند. گفتنی است در پایان معاملات امروز بازار سهام، تمامی گروه‌های بازار غیر از صندوق‌های کالایی، خروج پول حقیقی ثبت کردند.

آخرین اخبار
بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here