ریزش سنگین بازار سهام/ ۵۰ هزار واحد در یک روز ریخت

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز در بورس حجم معاملات سهام و حق تقدم ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملاتی ۴ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومانی رقم خورد.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۵۰ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۹۵۱ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن هم نیز با کاهش بیش از ۲۳ هزار واحدی در تراز ۶۵۳ هزار و ۱۷۶ واحدی رسیدی تا شنبه بسیار قرمزی را بازار شاهد باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز حجم معاملات سهام و حق تقدم ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم و ارزش معاملاتی ۴ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومانی رقم خورد و سرانه خرید امروز ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. امروز شاهد خروج نقدینگی هزار و ۱۶۳ میلیارد تومانی پول افراد حقیقی از بازار بودیم.

آسایش می‌گوید: امروز ۹۵ درصد بازار یعنی حدود ۷۱۹ نماد در وضعیت منفی به کار خود پایان دادند تا شاهد یک روز معاملاتی تلخ دیگر باشیم. امروز صنعت بانک شاهد بیشترین میزان خروج نقدینگی بود و شاهد ورود نقدینگی به صنعت خاصی نبودیم.

او می‌گوید: دلیل مهم روند کاهشی بازار علاوه بر ریسک‌های سیستماتیک خارجی منطقه، به بی اعتمادی سهامداران نسبت به بازار و نرخ بالای بهره بین بانکی باز می‌گردد.

منبع

آخرین اخبار
بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here