روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس اگر به زیر محدوده یک میلیون و ۹۴۵ هزار واحدی برسد شرایط نامطلوبی پیدا می‌کند.

اشکان حسینی، تحلیلگر بازار سرمایه گفت: شاخص کل بورس بعد از یک اصلاح عمیق از ابتدای شهریور ماه یک حرکت صعودی نسبتا خوب تا مقاومت باکس نارنجی یعنی محدوده ۲،۲۰۰ واحد را ثبت کرد و بعد از آن به دلیل افزایش ریسک‌های بازار و خروج پول شاخص یک پولبک عمیق زد.

این تحلیلگر بازار سرمایه می گوید: شاخص کل بورس فعلا به محدوده حمایتی باکس سبز رنگ رسیده است، اما به دلیل کمبود تقاضا واکنش جالبی به این محدوده نداده و نشانه‌های برگشت در بازار نمایان نشده است و شاخص کل بورس اگر به زیر محدوده یک میلیون و ۹۴۵ هزار واحدی برسد شرایط نامطلوبی پیدا می کند.

او در ادامه در خصوص روند حرکتی شاخص کل هم وزن هم بیان کرد: شاخص کل هم وزن نیز هم مانند شاخص کل واکنش جالبی نه به مقاومت و نه به حمایت خود نشان نداده است که دلیل آن افزایش ریسک‌های سیستماتیک بازار و کمبود تقاضا است و تا زمانی که ورود پول و تقاضا در بازار نمایان نشود این بازار برای افراد کوتاه مدت مناسب نیست.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد  و سیگنال بورسی محسوب نمی شود.

آخرین اخبار
بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here